27 Ocak 2011 Perşembe

Tuna KOÇ Devlet Denetleme Kurulu Raporu'nun MUHSİN BAŞKANA YAPILAN SUİKASTİ Ortaya Koyduğunu Açıkladı. İşte O Yazı;

DDK Raporu SUİKAST Olduğunu Ortaya Koydu...

Nizam-I Alem Ocakları Eski Genel Başkanı Tuna KOÇ Devlet Denetleme Kurulu Raporu'nun SUİKASTİ Ortaya Koyduğunu Açıkladı. İşte O Yazı;

27 Ocak 2011 Perşembe 01:41

DEVLET DENETLEME KURUMU, SİKAST OLDUĞUNU NET BİR ŞEKİLDE ORTAYA KOYDU...

Söz konusu muhtemel kaza nedeni yanı sıra; önceki bölümlerde ayrıntısı verilen ve çalışma kapsamında ilk kez varlığı tespit edilen ilave bazı husus ve bulguların da “muhtemel kaza nedeni” olarak değerlendirilmesi ve araştırılması gerektiği düşünülmektedir.

  • · Helikopter enkazından, helikopterin kaza öncesine ilişkin irtifa ve güzergah gibi kaza nedeninin belirlenmesine yardımcı olabilecek ilave uçuş bilgilerini sağlayabileceği değerlendirilen ARGUS 5000 CE ve SKYMAP IIIC GPS cihazlarının kaza mahallinden yok olması/çalınması,
  • Pilot ve yolcuların kanlarında sebebi açıklanamayan yüksek oranlarda karbonmonoksit gazı bulunması ile adli tıp uygulamalarındaki bazı düzensizlikler ve pilotun sağlık durumu hakkında tespit edilen bazı yeni bilgiler,
  • Transponderi açık olmayan veya alçaktan uçtuğu düşünülen bazı hava araçlarının kaza anı ve mahallindeki hareketliliklerinin varlığı ve yukarıda bahsedilen cihazların kaza mahallinden yok olması/çalınması.
Söz konusu hususlar ile önceki bölümde ifade edilen ve herhangi bir şekilde anlamlandırılamayan; arama-kurtarma faaliyetlerinde yaşanan bilgi kirliliği ile TİB tarafından üretilen tek bilimsel veri çerçevesinde belirlenen kaza yerine ilişkin koordinatlarda hiç arama yapılmamasına ilişkin ciddi ihmal ve eksiklikler birlikte düşünüldüğünde, söz konusu hususlar arasında illiyet bağı olabileceği gözetilerek mutlaka Cumhuriyet Savcılığınca DDK’nin sahip olmadığı yetki ve yöntemlerle mezkur muhtemel kaza nedenlerinin araştırılmasının gerektiği sonucuna varılmıştır.

DDK RAPORU, SHGM,DENİZCİLİK MUSTAŞARLIĞI VE DHMİ Nİ YANİ ULAŞTIRMA BAKANINI SUÇLU BULDU....
Öte yandan, arama-kurtarma faaliyetlerinin yürütülmesi esnasında önemli eşgüdüm sorunları ile ciddi düzeyde ihmal ve eksiklikler belirlenmiştir. Bu kapsamda, yürürlükteki Türk Arama Kurtarma Yönetmeliğinin ihtiyacı karşılamadığı ve eşgüdüm sorunlarını çözemediği; aşırı dikey yapılanma nedeniyle yetki ve görev tanımlamalarında belirsizliklere yol açıldığı; böylece, eşgüdüm ve icra faaliyetlerinin içice girmesi nedeniyle hangi birimin hangi işlevi yerine getireceği hususunun netleştirilemediği ve buna uygun idari ve teknik kapasitelerin lüzumlu birimlerde oluşturulamadığı ve sivil ve askeri unsurların eşgüdüm içerisinde çalışmalarına olanak sağlayamadığı tespit edilmiştir. Bu durum, kazazedelerin telefon sinyallerinin kim tarafından değerlendirileceği, kaza yerinin kim tarafından belirleneceği ve nasıl değerlendirileceği, kazazedelerin portatif anten kullanımlarının nasıl sağlanacağı gibi en kritik hususların bile yapılamamasına ve arama-kurtarma faaliyetlerinde önemli ihmal ve eksikliklerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
Bu çerçevede, sistemin bütünüyle tasarımından AAKKM olarak Denizcilik Müsteşarlığının; hava arama kurtarma faaliyetlerindeki genel yönetim ve koordinasyon zaafiyetinden ve mevcut kaynakların amaca yönelik olarak etkin bir şekilde organize edilememesinden Denizcilik Müsteşarlığı ile birlikte HAKKM olarak SHGM’nin; hava arama-kurtarma faaliyetlerinde operasyon kabiliyeti olan bir iş gücü, araç ve gereç ile diğer teknik altyapı unsurlarının tam olarak oluşturulmamasından Denizcilik Müsteşarlığı ve SHGM ile birlikte YAKKM olarak DHMİ’nin sorumlu olduğu tespit edilmiştir.

    
                     Tuna KOÇ
Nizam-I Alem Ocakları Eski Genel Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder